El Parlament celebrarà el Dia Internacionals dels Arxius amb visites guiades pel seu edifici

Notícia del Parlament - 1 de juny de 2023

El pròxim divendres, dia 9 de juny,  arxius de tot el món celebren el Dia Internacional dels Arxius. I l’Arxiu del Parlament de les Illes Balears se sumarà a la iniciativa amb l'organització d'una visita pel seu edifici que duu per lema “40 anys del Parlament de les Illes Balears, 40 anys d’Arxiu”.

La data del 9 de juny sorgeix per commemorar la creació del Consell Internacional d’Arxius (ICA), el 9 de juny de 1948, sota els auspicis de la UNESCO. I enguany és un any especial per dos motius. El Parlament celebrà el seu 40è aniversari i el Consell Internacional d’Arxius el seu 75è aniversari. 

La visita constarà de dues parts: una breu visita a l’edifici per conèixer la història de la cambra i el recinte que l’acull, i un periple pel fons documental del Parlament des de l’hemicicle. La idea és conjuminar una tríada indissoluble i interrelacionada: l’edifici (l’hemicicle o Sala de Plens i altres dependències), les funcions en tant que assemblea legislativa i en tant que institució (funció legislativa, visites de divulgació institucional...) i els documents de la institució (l’Arxiu: projectes de llei, sol·licituds de compareixença, concursos de dibuix...).

Data de la visita: divendres, 9 de juny de 2023.

2 torns: a les 12 h i a les 18 h.

Durada: 1 h i mitja.

    Lloc: c. Palau Reial, 16 (Palma).

    Places limitades, és necessària inscripció prèvia:

arxiu@parlamentib.cat  /  971 228 281

Més informació durant tota la setmana a Twitter i Instagram: @parlamentib #APIB #IAW2023 #75AnysICA  

 

Compartir FaceBookCompartir TwitterCompartir Google+

Correu del ciutadà

Contactau amb el Parlament, no oblideu que els camps assenyalats amb un signe (*) i en vermell són obligatoris.

Tipus de missatge

Per evitar el correu brossa generat per robots maliciosos, per favor, escriviu el resultat de la suma al camp de resultats abans de pitjar el botó d'enviar.

El resultat de

El termini de resposta serà de dos dies hàbils a partir de l'enviament.

Política de Privacitat de dades*

Multimèdia

No hi ha cap emissió en directe en aquests moments.
La següent emissió serà: dia 16/12/2025 a les 09:00h del Ple del Parlament de les Illes Balears

Canal YouTube del Parlament                                   

No hi ha emissió en directe

Enllaços d'interès

Enllaç Biblioteca

Biblioteca del Parlament de les Illes Balears

Des d’aquí podeu accedir a la cerca de llibres i altres publicacions en el catàleg de la biblioteca i a una sèrie de dossiers relacionats amb l’activitat parlamentària.

Enllaç Junta Electoral

Junta Electoral de les Illes Balears

La Junta Electoral de les Illes Balears posa a la vostra disposició informació corresponent a les eleccions al Parlament de les Illes Balears i als consells insulars.

Peu de pàgina

Idioma:




    Nre. de visites : 141911112

Mapa Web   Política de privacitat   Avís legal

Carrer Conqueridor, 11. 07001 Palma, Tel. 971 228 281 Fax 971 718 201